Dette er et nyt kursus
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed vel auctor mi. Curabitur eget venenatis diam, sit amet interdum odio. Phasellus sit amet dignissim elit. Nunc mauris nisl, vulputate id suscipit vitae, dapibus sed ex. Praesent dictum id libero congue tincidunt. Morbi at sapien in metus vulputate suscipit semper a quam. Nulla facilisi. Phasellus ipsum urna, semper ut finibus eget, placerat eu ipsum. Quisque id elit est. Sed venenatis quam a enim egestas, vitae eleifend turpis laoreet. Sed ultricies mi et maximus iaculis. Suspendisse mollis ac odio id consectetur. In volutpat turpis eget felis lobortis, in mollis ipsum accumsan.
Kompetencemål
• Grundlæggende viden om ADHD
• Viden om hvordan struktur og rammer kan hjælpe
• Redskaber til samtaler og aftaler med børn og unge
• Motiverende redskaber
• Samarbejdet med de fællesskaber børnene/ de unge indgår iFor dig der
er forældre, bedste forældre, nærtstående netværk, de unge.
Hvad får du
Kursusmateriale
ForplejningMere information
Kontakt os for varighed og priser.
Undervisere
Amélevi Hounou
Henriette Wilson
Om uddannelsen
På uddannelsen gennemgår vi relevante metoder, der understøtter dig i rollen som socialfaglig koordinator og sparringspartner med fokus på børne- og ungeområdet. Samtidig får du konkrete redskaber, der ruster dig til de praktiske udfordringer, dilemmaer og komplekse arbejdssituationer, som en socialfaglig koordinator møder i sin hverdag.
Gennem hele forløbet lægger vi stor vægt på at inddrage deltagernes erfaringer og input. Undervisningen foregår derfor som en veksling mellem teori og praksisnære øvelser, cases, diskussioner, rollespil, oplæg mm. Det betyder, at du allerede under uddannelsen kan begynde at implementere nogle af de teknikker og redskaber, du kommer til at bruge som koordinator.
Det er vores ambition, at du efter hvert undervisningsmodul har fået konkrete og brugbare redskaber til at kunne navigere succesfuldt i dit arbejde som socialfaglig koordinator, med fokus på børne- og ungeområdet.
Metode og fundament
- Værdier: Vi tror på, at alle er ledere af eget liv. Vi tror på lederskab uden autoritet, hvor man bruger sig selv som værktøj til at skabe forandring i relationen med andre mennesker. Vi tror på følgeskab i relationen med andre fordi vores person er værd at følge.
- Forandringsprocesser kræver mod, åbenhed, sårbarhed, ærlighed, troen på egen og andres kapacitet. En kultur som er båret af at man tør fejle,
- Agilitet, innovation, taknemlighed, nysgerrighed, venlighed er nogle af det vigtige principper og tilgange i det socialfaglige arbejde, når man skal flytte mennesker.
- Memox Akademiets metode og tilgang bygger på at skabe samarbejder, der er frugtbare og forandringsskabende mod det mål vi ønsker for de mennesker vi arbejder med. • Det teoretiske fundament bygger bl.a. på Keith
Opkvalificering
- Værdier: Vi tror på, at alle er ledere af eget liv. Vi tror på lederskab uden autoritet, hvor man bruger sig selv som værktøj til at skabe forandring i relationen med andre mennesker. Vi tror på følgeskab i relationen med andre fordi vores person er værd at følge.
- Forandringsprocesser kræver mod, åbenhed, sårbarhed, ærlighed, troen på egen og andres kapacitet. En kultur som er båret af at man tør fejle,
- Agilitet, innovation, taknemlighed, nysgerrighed, venlighed er nogle af det vigtige principper og tilgange i det socialfaglige arbejde, når man skal flytte mennesker.
- Memox Akademiets metode og tilgang bygger på at skabe samarbejder, der er frugtbare og forandringsskabende mod det mål vi ønsker for de mennesker vi arbejder med. • Det teoretiske fundament bygger bl.a. på Keith
Udbytte
- Værdier: Vi tror på, at alle er ledere af eget liv. Vi tror på lederskab uden autoritet, hvor man bruger sig selv som værktøj til at skabe forandring i relationen med andre mennesker. Vi tror på følgeskab i relationen med andre fordi vores person er værd at følge.
- Forandringsprocesser kræver mod, åbenhed, sårbarhed, ærlighed, troen på egen og andres kapacitet. En kultur som er båret af at man tør fejle,
- Agilitet, innovation, taknemlighed, nysgerrighed, venlighed er nogle af det vigtige principper og tilgange i det socialfaglige arbejde, når man skal flytte mennesker.
- Memox Akademiets metode og tilgang bygger på at skabe samarbejder, der er frugtbare og forandringsskabende mod det mål vi ønsker for de mennesker vi arbejder med. • Det teoretiske fundament bygger bl.a. på Keith
Målgruppe
Uddannelsen er relevant for koordinatorer, mellemledere, teamledere, personaleledere, konsulenter, fagkonsulenter, faglige ledere indenfor børene- og ungeområdet.
Undervisere
Vi har et undervisningsteam, som består af både eksterne og interne lærerkræfter med høj faglighed og bred undervisningserfaring. Efter hvert modul evaluerer deltagerne den enkelte underviser, så vi løbende kan optimere undervisningen.
Underviser 1
Underviser 2
Underviser 3
Uddannelsens opbygning
Uddannelsen består af 4 moduler. Hvert enkelt modul afvikles over 2 dage (onsdage og torsdage) fra kl. 9-17. Mellem modulerne vil der være hjemmearbejde, som gennemgås og fremlægges på et fælles webinar efter hvert modul.
Kontakt os for at høre nærmere om tid og pris.