Børn og unge med ADHD

Det vurderes at 3-5 % af børn i Danmark opfylder kriterierne for en ADHD-diagnose. Mange af de børn og unge som har diagnosen, lever under nogle rammer i deres fællesskaber som ikke altid understøtter optimal trivsel for dem og deres familie.

For bedre at kunne for en hverdag til at hænge sammen i hjemmet og i deres fællesskaber er det vigtigt at have opmærksom på at opstille optimale rammer for børn og unge med ADHD

Du får viden om og forståelse for ADHD/ADD og de vanskeligheder, det kan give barnet. Du undervises du i strategier til at forebygge konflikter, kommunikere mere anerkendende, håndtere hverdagen og opbygge dit barns selvværd.

Du lærer blandt andet om planlægning og struktur, faste rutiner, milde og fair konsekvenser, visualisering og belønningssystemer.

Undervisere

Amélevi Hounou

Henriette Wilson

Henriette Wilson

Om uddannelsen

På uddannelsen gennemgår vi relevante metoder, der understøtter dig i rollen som socialfaglig koordinator og sparringspartner med fokus på børne- og ungeområdet. Samtidig får du konkrete redskaber, der ruster dig til de praktiske udfordringer, dilemmaer og komplekse arbejdssituationer, som en socialfaglig koordinator møder i sin hverdag.

Gennem hele forløbet lægger vi stor vægt på at inddrage deltagernes erfaringer og input. Undervisningen foregår derfor som en veksling mellem teori og praksisnære øvelser, cases, diskussioner, rollespil, oplæg mm. Det betyder, at du allerede under uddannelsen kan begynde at implementere nogle af de teknikker og redskaber, du kommer til at bruge som koordinator.

Det er vores ambition, at du efter hvert undervisningsmodul har fået konkrete og brugbare redskaber til at kunne navigere succesfuldt i dit arbejde som socialfaglig koordinator, med fokus på børne- og ungeområdet.

  • Værdier: Vi tror på, at alle er ledere af eget liv. Vi tror på lederskab uden autoritet, hvor man bruger sig selv som værktøj til at skabe forandring i relationen med andre mennesker. Vi tror på følgeskab i relationen med andre fordi vores person er værd at følge.
  • Forandringsprocesser kræver mod, åbenhed, sårbarhed, ærlighed, troen på egen og andres kapacitet. En kultur som er båret af at man tør fejle,
  • Agilitet, innovation, taknemlighed, nysgerrighed, venlighed er nogle af det vigtige principper og tilgange i det socialfaglige arbejde, når man skal flytte mennesker.
  • Memox Akademiets metode og tilgang bygger på at skabe samarbejder, der er frugtbare og forandringsskabende mod det mål vi ønsker for de mennesker vi arbejder med. • Det teoretiske fundament bygger bl.a. på Keith
  • Værdier: Vi tror på, at alle er ledere af eget liv. Vi tror på lederskab uden autoritet, hvor man bruger sig selv som værktøj til at skabe forandring i relationen med andre mennesker. Vi tror på følgeskab i relationen med andre fordi vores person er værd at følge.
  • Forandringsprocesser kræver mod, åbenhed, sårbarhed, ærlighed, troen på egen og andres kapacitet. En kultur som er båret af at man tør fejle,
  • Agilitet, innovation, taknemlighed, nysgerrighed, venlighed er nogle af det vigtige principper og tilgange i det socialfaglige arbejde, når man skal flytte mennesker.
  • Memox Akademiets metode og tilgang bygger på at skabe samarbejder, der er frugtbare og forandringsskabende mod det mål vi ønsker for de mennesker vi arbejder med. • Det teoretiske fundament bygger bl.a. på Keith
  • Værdier: Vi tror på, at alle er ledere af eget liv. Vi tror på lederskab uden autoritet, hvor man bruger sig selv som værktøj til at skabe forandring i relationen med andre mennesker. Vi tror på følgeskab i relationen med andre fordi vores person er værd at følge.
  • Forandringsprocesser kræver mod, åbenhed, sårbarhed, ærlighed, troen på egen og andres kapacitet. En kultur som er båret af at man tør fejle,
  • Agilitet, innovation, taknemlighed, nysgerrighed, venlighed er nogle af det vigtige principper og tilgange i det socialfaglige arbejde, når man skal flytte mennesker.
  • Memox Akademiets metode og tilgang bygger på at skabe samarbejder, der er frugtbare og forandringsskabende mod det mål vi ønsker for de mennesker vi arbejder med. • Det teoretiske fundament bygger bl.a. på Keith
Målgruppe

Uddannelsen er relevant for koordinatorer, mellemledere, teamledere, personaleledere, konsulenter, fagkonsulenter, faglige ledere indenfor børene- og ungeområdet.

Undervisere

Vi har et undervisningsteam, som består af både eksterne og interne lærerkræfter med høj faglighed og bred undervisningserfaring. Efter hvert modul evaluerer deltagerne den enkelte underviser, så vi løbende kan optimere undervisningen.

Underviser 1

Underviser 2

Underviser 3

Uddannelsens opbygning

Uddannelsen består af 4 moduler. Hvert enkelt modul afvikles over 2 dage (onsdage og torsdage) fra kl. 9-17. Mellem modulerne vil der være hjemmearbejde, som gennemgås og fremlægges på et fælles webinar efter hvert modul.

Kontakt os for at høre nærmere om tid og pris.

Kontakt
Det siger vores deltagere på uddannelsen 'Børn og unge med ADHD'

Jeg har udvidet min horisont i forhold til, hvordan man skal se, tænke, lytte i arbejdet som familiebehandler.

Wassim, Deltager på Memox familiebehandlerudannelse

Jeg føler, at jeg er klædt på som familiebehandler og er klar til at starte min første sag i denne branche.

Sofia, Deltager på Memox familiebehandlerudannelse

Uddannelsen har udviklet mig fagligt og personligt. Jeg har fået så mange konkredte redskaber, som kan anvendes i familiebehandlingen. Selvbevidsthedsrejsen på denne uddannelse har været berigende. 

Shegel, Deltager på Memox familiebehandlerudannelse

Uddannelsen har givet mig en større forståelse for, hvordan man skaber de bedste rammer for tillid og positiv forandring. Jeg har tilegnet mig viden og metoder kan bruge i mit private liv.

Sarah, Deltager på Memox familiebehandlerudannelse

Jeg er blevet bedre til at forstå og analysere menneskets adfærd – og til at guide dem til at opnå den forandring, de ønsker at skabe.

Rania, Deltager på Memox familiebehandlerudannelse

Jeg har fået redskaber og brugbare metoder til at hjælpe andre, der beginder sig i svære situation. Det har været en fantastisk rejse, som jeg kun varmt kan anbefale alle at tage med på

Gitte, Deltager på Memox familiebehandleruddannelse

Jeg har både lært mig selv bedre at kende og fået ny viden i forhold til mit arbejde med socialt udsatte mennesker

Ahmed, Deltager på Memox familiebehandlerudannelse

logo

Brug for hjælp?

Du kan kontakte os på Tlf. +45 53 87 34 17 og email: info@memoxakademiet.dk eller du kan Indtast dine oplysninger i nedenstående formular og indsende dit spørgsmål, og vi vender tilbage snarest.